15.6.14

Intussen

Even een berichtje om mezelf een spreekwoordelijke schop onder de kont te geven: de semesteriële nakijklijst.

To do:
  • Eindwerken lezen: 7 6 5 4 0
  • Presentaties eindwerken: 7 4 0
  • Examens over het muurtje kijken: 45 0
  • Stagemappen over het muurtje kijken: 7 0
  • Portfolio's 1ste jaars: 12 0
  • Stagedossiers afwerken: 3
  • Paperpresentaties mensenrechten: 6 0
  • Mondelinge examens schoolbeleid: 50 29 0
  • Individuele opdrachten schoolbeleid: 50 25 16 6 0
  • Groepswerken schoolbeleid: 12 7 3 0

Go, studenten, go!  #aphogeschool

Intussen blijven we ook supporteren voor de studenten die ook keihard aan het werken zijn.

Wanneer alles klaar is, wordt de naaimachine e i n d e l i j k terug boven gehaald.
De eerste naaivooruitzichten:

  • juffencadeaus
  • jumpsuits!

to sew

En hoe zijn jouw vooruitzichten?

31 opmerkingen:

  1. Wel, ik ben net met hetzelfde bezig, zit tot over m'n oren in de leesportfolio's van mijn vijfdes en zesdes en begin dinsdag aan vier marathondagen mondeling examen Nederlands afnemen.
    En daarna wil ook ik weer aan de slag met mijn naaimachine, dat zwaluwstofje ligt hier ook al klaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn te lezen dat ik niet de enige ben met een marathon aan mondelinge examens Nederlands deze week! :-) Succes!

      Verwijderen
    2. Haha, hier ook in een eindspurt bezig. En ja ook hier liggen de zwaluwen te wachten! Succes.

      Verwijderen
  2. En dat blad aan de deur, daarmee breng je me wel op een idee...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hopelijk willen de gehalveerde cijfers bij de mondelinge examens zeggen dat de helft al afgelegd werd (en niet dat de helft van de studenten er de brui aan gegeven heeft ...)
    Ik zal hier komende week ook vooral verbeteren (eerlijk is eerlijk, is schat dat het bij mij wel minder werk is, want mijn leerlingskes hebben nog 3 keer per jaar examens!), juffencadeaus maken en ook nog wat naaien .voor het jong gebroed ...

    Succes in drievoud hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Iedereen houdt flink vol hoor :-) De eerste 21 studenten kwamen eergisteren al. De tweede groep komt donderdag.

      Verwijderen
  4. Hier ligt er ook nog een heel lijstje. Morgen en woensdag krijg ik nog examens binnen. Ik kijk zo hard uit naar het einde van de week. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. idem hier ... bij mij vooral verbeteren aan de examens... de GIP's zijn nagekeken en de punten uitgedeeld

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik moet eerlijk toegeven dat ik een beetje minder week voor de boeg heb dan jij. De grootste stapel examens is reeds verwerkt. Donderdag komt de laatste stapel van 40 exemplaren binnen. Maar voor ik die in handen heb eerst naaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier ook laatste loodjes weken, weliswaar zonder examens en studieopdrachten, maar wel met rapporten schrijven, rapportgesprekken, klas opruimen, verhuizen, musical bezoeken enz....... En dan de naaimachine op tafel en aan de slag met 101 ideeën die in mijn hoofd zitten!
    Succes!
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze week wordt een combinatie van examens afnemen, examens verbeteren, een schoolfeest voorbereiden en mijn wijsheidstand laten trekken. Er zijn beter weken geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als student kijk ik even hard uit naar het einde van de examens, hoor ;) Al een geluk dat mijn naaimachine thuis blijft en niet mee op kot gaat want ik zou de verleiding niet kunnen weerstaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Succes met alles wat je nog moet doen.Als beloning mag je dan erna naaien ;-) Ik heb een job die weinig of niets vraagt na mijn werkuren dus voorlopig tijd om te naaien en uit te kijken naar mijn nieuwe naaimachine die ik dinsdag mag gaan halen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mijn lijstje? 61x 5 blzn proefwerk Engels en 102x 7 blzn proefwerk aardrijkskunde verbeteren, dinsdag en woensdag met als deadline donderdag. Ik ga weer bleiten van zelfmedelijden :-)) En daarna ligt hier dezelfde roze En zwart-witte Atelier Brunette klaar als bij jou! Succes deze week!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo tof, dat blad op de deur! Dat zouden ze bij ons ook mogen hangen ;) Ik plan "iets voor Liv" in dezelfde roze vogeltjes, en een hemd voor Broer, en een jumpsuit voor Zus (in een ander Atelier Brunetje), en een kleedje voor mij, en een outfit voor Ilias, en en en …. Ik plande expres mijn zomer zo leeg mogelijk voor veel naaitijd na de examens! Maar eerst, nog 4 keer kalm blijven en het goed doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik plan in de verre toekomst ook iets met het middelste atelier brunetje ... dat wel. Maar examens verbeteren of afleggen hoeft hier gelukkig niet ...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Courage jongske!
    Ik kan alleen maar zeggen dat het hier ook giga druk is, maar dan eerder met festiviteiten en een vakantie dat heel erg dicht bij komt. Dus van naaien komt er ook niet veel meer in huis, al heeft dat alles geen effect op plannen maken. En dat zorgt dan weer voor frustratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel veel succes
    Mijn plan is mezelf ook zo'n schop onder m'n kont te geven en dringend te gaan starten met de juffenkadootjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ooh, ik zoek al lang een jumpsuitpatroon en mijn dochtertje lijkt zowat even oud als dat schattig exemplaar op die laatste foto. Heb je een patroon en zo ja, waar heb je dat vandaan?
    En veel success met de laatste juni-loodjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel herkenbaar allemaal. Hier ook nog even doorbijten. Nog 30 projecten verbeteren, nog 100 examens van vorige week, nog 55 van vandaag, nog 10 eindwerken lezen, nog 2 dagen jury zitten, nog het kinderfeestje van de zoon voorbereiden. Hij wil een piratenfeest. Mijn jumpsuit ligt al even geknipt naar me te lonken, maar zal nog even langer moeten wachten. Nog even doorbijten dus ook hier. Veel succes allen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh die stofjes! Ik heb onlangs op het punt gestaan om het onderste en het middelste te kopen, zoooo mooi! Maar ik vond niet of ze biologisch geproduceerd waren. :( Heel benieuwd wat je ermee zal maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik krijg een zweetaanval al ik je lijstje lees! Maar over een tijdje kijk je hierop terug en is het lekker achter de rug! Succes ermee!! Ik moet ook nog een juffencadeau maken, heb geen spannende ideeën dus als ik hier mijn mosterd mag/kan halen, zou super zijn :-) !

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Onderwijs en naaimachines is een populaire combi! Hier net twee dagen/avonden oudergesprekken afgerond, rapporten zijn al mee en besproken, zomerfeest op school gedaan, nu alleen nog afronden! De eerste stapeltjes voor Maison Victor projectjes liggen klaar :)

    BeantwoordenVerwijderen