29.10.14

Sunday Picnic Dress

U heeft hem ongetwijfeld al gezien: de Sunday Picnic Dress van Sewpony Vintage. Ik moest geen 2 keer nadenken toen Suz me contacteerde met de vraag om mee te doen met de blog tour. Ik wist meteen dat ik dit kleedje met plezier in elkaar zou steken.

sunday picnic dress

Hoewel de herfst voor de deur staat, koos ik in overleg met de dochter toch voor de korte mouw. Aan het bovenstukje wijzigde ik niets. Suz deed intussen wel zelf nog een wijziging waardoor de V-hals in het definitieve patroon iets minder diep is.

herfst met vlecht

Voor de kraag koos ik een zwarte stof met een klein wit stipje, dat volgens mij perfect samen gaat met de eenden ijsduikers op de blauwe stof.

op de brug

In de rok maakte ik niet de zakjes die in het patroon zijn voorzien, maar het voorpand kreeg in de plaats daarvan 2 plooien.

herfst op de schommel

De handleiding bij het patroon is ook met slechts beperkte kennis van het Engels vlot te volgen dankzij verduidelijkende foto's.

eenden

herfst bij de vijver

De blogtour passeert morgen en volgende week nog langs heel wat blogs. Vandaag heeft de tour ook halte bij Rita (Conversas de Hermanas) en Ana Sofia (S is for sewing). Ga zeker ook daar even een kijkje nemen!

21 opmerkingen:

  1. Ooh it's so pretty Nele. The translation from Dutch to English is hilarious in parts in this post. In the first paragraph it says "...I knew immediately that I would dress stabbing each other with pleasure." I'm not sure what you wrote but that is funny!!! I adore your duck dress. it is perfect!! THank you for joining me so much!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I have to finally get my hands on some of these digital print fabrics. this is so awesome!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fantastic fabric choice! very beautiful dress.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. supermooi! Die plooien zijn een goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Perfection - both dress and photos :)
    You did the most amazing version of this dress (want/need one for me)!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schoontje! Je dochter haar kast is weer een pareltje rijker!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die eendjes passen perfect in het herfsttafereel !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt super mooi, de mooiste versie die ik tot nu zag van dit patroontje... Geweldige foto's ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. What a fun dress! I must get some of this fabric, especially because it has the Common Loon which is the Minnesota state bird (which is where I live).

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Another gorgeous creation, nele! And what a superb pattern, suz! Can't wait to try it out. X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik pinde het patroon ook al, super vind ik het. Vooral de variant met het schuine knopenpat wil ik graag uitproberen. De stof die je koos is top!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wow, hoe knap zeg! ik kocht het patroon al aan en nu heb ik nog meer zin om ermee aan de slag te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Love it, the fabric suits the pattern really nicely!

    BeantwoordenVerwijderen