6.2.13

Broekjes, broekjes, broekjes

De jeugd heeft broeken nodig, dus maak ik broeken. Dit weekend deed ik van bandwerk en maakte ik 3 dezelfde broekjes. Qua kleurtjes koos ik alvast wat lichtere tinten, het voorjaar staat voor de deur hé (gelieve te bevestigen). De broekjes hebben alle 3 een nepgulp, ingestikte plooien en paspel in de zijnaden. Als patroon gebruikte ik nog maar eens hetzelfde als voor de meeste vorige broekjes (patroon 11 in Ottobre 4/2010), maar het patroondeel van het achterpand en de heuppas plakte ik aan elkaar. Zo zien de broekjes er toch een beetje anders uit dan de vorige versies.

Een grijs broekje met blauwe paspel, stof van Moda.

grijs

Een gestreept broekje met groen biesje, stof van Windham Fabrics.

streepjes

En een blauw broekje met fluogele paspel, stof van Windham Fabrics.

blauw

bandwerk

Zeg het eens, fluo voor een jongen, kan dat?

biesjes

Fijne avond nog!

32 opmerkingen:

  1. Heel mooi!......heeeel mooi zelfs!!!
    Klassiek en toch sportief.....en ja, fluo kan absoluut WEL voor een jongen
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Natuurlijk kan fluo voor een jongen! Ze zijn prachtig. Wat ik me dan alleen afvraag: zijn zo'n lichte broekjes niet meteen vuil bij jouw zoon? Hier blijft dat geen uur proper, vrees ik...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die worden vuil, vooral aan tafel. En T. springt ook heel graag in de plassen. Maar dat wordt wel terug proper.

      Verwijderen
  3. Fluo voor een jongen? Absoluut! Ik ben fan!
    Mooie broekjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fluo is for everyone! En ik bevestig meteen ook dat het voorjaar voor de deur staat. Schoon broekskes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I love the piping detail on the side seam, they´re perfect!
    María

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind deze broeken prachtig ! De stofkeuze in combinatie met de paspels is subliem. En fluo voor een jongen mag hoor, het flatteert deze broekjes net.

    Lieve groetjes,

    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, die paspel is super! Ik heb ze even gepind als je het niet erg vindt voor op het lijstje 'nog uit te voeren naaiprojecten' :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik ben ook fan, ziet er super uit zo

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schoon broekjes! En fluo, ik ben fan! Natuurlijk kan dat, en zeker dit seizoen.
    Hier ook broekjesbandwerk na een groeischeut van de zoon en wat kapotte knieën.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Supermooi! En tuurlijk kan fluo voor een jongen, waarom niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. in deze combinatie kan dat zeker, dat fluo. En daarbij hoe gaan we anders die zon uit haar kot lokken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. prachtig! Vooral die met die fluo gele streep!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zeer mooi! Leuk idee die paspel in de zijnaad, ook in de fluo uitvoering. Te onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. super! ik ben ook fan van de fluo! niet overdreven, net genoeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Stijlvol en makkelijk tegelijk. Ik zou eigenlijk eens eenzelfde actie moeten ondernemen voor de tweejarige potjestrainer hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie aanvulling van de broekencollectie! Ik zou misschien ook weer eens voor de nepgulp moeten gaan, de zoon gebruikt de rits toch niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ♥ de paspel in de zijnaad! Super idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Helemaal goed! Prachtige stoffen, en de paspel maakt het net een beetje eigenwijs! Top!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wow, zo kei schoon jong, en soms moeten we eens een extra tintje geven, beetje kleur geven aan het leven! super schoon met die opvallende paspels!
    Love it!
    an
    aka: jace-did-it.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Maar nééééé, natuurlijk kan fluo niet voor een jongen :-) Je zal ze dus aan mij moeten geven voor mijn dochter in spé :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Fluo voor een jongen, dat moet van de politie! Mijn boete voor het ontbreken van een achterlicht, gisterenavond aan de Lousbergskaai, werd kwijtgescholden wegens het dragen van fluo. Dus: fluo is cool. Die agent droeg dat ook. Zeg dat maar eens aan die jongen van u.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een toffe broekjes alweer, je kiest er altijd onvoorstelbaar toffe stofjes voor uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. I always love the little pants you make!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. OHHHHHH .... Ik ben verliefd op die broekjes !!!! Ik zie mijn zoontje van 1,5 er zoal mee rondlopen deze zomer !!
    Ga het direct op mijn pinterest zwieren !
    gr

    Jelle
    lokakid.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey !
      Zoals ik hierboven al zei ben ik helemaal weg van je broekjes.
      Ik heb dan ook de desbetreffende Ottobre gekocht, maar tot mijn grote verbazing, lijkt het broekje niet echt heel hard op het jouwe hierboven ;-)
      Na wat zoeken zal het me wel ongeveer lukken, maar hoe heb je gemeten hoe lang de pijpjes moeten zijn ? Wat langer gemaakt en afgespeld toen hij het aanhad ?
      gr
      Jelle
      http://lokakid.blogspot.com/2013/03/ottobres-in-de-bus.html

      Verwijderen
    2. Hoi Jelle,
      Het broekje is inderdaad heel erg vereenvoudigd tot min of meer het basispatroon (de delen van het rugpand bvb. zijn gewoon aan elkaar geplakt). Omdat ik al zeker een jaar hetzelfde patroon gebruik (de zoon wordt steeds langer, maar eigenlijk niet dikker), maak ik alleen de pijpen steeds langer. Ik neem daarvoor gewoon een ander broekje (dat de goede lengte heeft) als referentie.

      Verwijderen