17.7.14

Atelier Brunette

Atelier Brunette verovert blogland met een razend tempo. Geen wonder, want elk stofje is stuk voor stuk om bij te kwijlen. Ik ben zeker niet de eerste om bij deze soepele stofjes spontaan aan jumpsuits te denken, zeker nu de zomer finaal is ingezet.

atelier brunette

Helemaal geweldig is dat La Maison Victor in de zomereditie een jumpsuitpatroon opnam voor groot én klein. Voor de bijna 10-jarige dochter maakte ik maat 146.

leunen

Het had ook de 152 mogen zijn wat de beenlengte betreft. Dochterlief is groot voor haar leeftijd en groeit terwijl je erop staat te kijken. De elastiek aan de enkels kwam er in op haar verzoek.

elastiek

Het patroon is zeker een aanrader. Mocht je moeite hebben met de polosluiting, dan heb ik hier nog een fotoset staan met een ongeblogde tutorial.

knoopjes

De stof is beige met zwarte en hemelsblauwe blokjes. Voor de knoopjes ging ik op zoek naar hetzelfde blauw. Ik vond deze knoopjes bij Veritas, net zoals het lint in de taille.

profiel

Het enige waar ik minder dol op ben, is de biais als afwerking van de hals en armsgaten. Alle trucjes en techniekjes ten spijt, ik blijf dat gepruts vinden.

armbandje

Jumpsuits zijn helemaal de dochter haar ding. Een paar jaar geleden maakte ik haar eerste exemplaar. Tussen de vorige en deze nieuwe heeft ze ook al een paar gekochte exemplaren versleten.

zittend

De foto's spreken voor zich: ik hoef hier vast niet te vermelden dat ze blij is.

bij de zebra

Zebra bij Groovy Magnets.

26 opmerkingen:

  1. Ik heb er drie gemaakt, voor elke dochter één en telkens liep het polopad een beetje mank, maar kon 'het ermee door' en met het blote oog is het gepruts niet te zien :-) Dank je wel voor de tutorial, hij zal zeker van pas komen als ik er nog eentje zal maken voor het nichtje !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, prachtig! Dit stofje van atelier brunette had ik nog niet zien passeren, het staat je dochter geweldig. De foto's zijn ook super!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie versie van de jumpsuit. Heerlijke stofjes inderdaad, van Atelier Brunette, ik ben een groot fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat een pracht exemplaar, die jumpsuit van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oooh geweldig! Echt super mooi! Nog een fan er bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi zeg! Hier ligt een onafgewerkte kruisbestuiving uit 2 knippies. Wachten tot de dochter terug is. Had ik toch maar meer moeite gedaan om aan die maison (uitverkocht in onze boekhandel) te geraken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. knap!
    (ps: voor polo-sluitingen gebruik ik deze tutorial ;-)
    http://spiegelstiksels.blogspot.be/2012/04/eerste-hulp-bij-mouwsplitstress.html )

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi gemaakt,knappe dochter en coole foto's zeg.En die zebra is dat zelf getekend/geschilderd of een gekochte prent?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. heel mooi gemaakt hoor en een heel leuk stofje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel erg leuke jumpsuit! De dochter is overduidelijk in de wolken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo hip in deze prachtige stof! Hier zijn de dochters ook al jaren fan van jumpsuits, met korte én lange broek. En die afwerking met biais… ik ben content dat ik een professional hoor zeggen dat ze dat een gepruts vindt, want ik ben helemaal akkoord!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zooooooo schoon! Ik ben een beetje jaloers, eigenlijk :).

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig! Die stofjes zijn inderdaad zalig.
    Het enige wat ik me telkens afvraag als ik een jumpsuit in zo'n fijn stofje zie passeren is of dat niet snel scheurt, al spelend. Of heb jij een brave, propere dochter?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik terug kijk op de voorbije 10 à 11 jaar zijn het gek genoeg steeds de jeansbroeken geweest die zijn stuk gegaan, bijna altijd aan de knieën. De lichtere stofjes dus in veel mindere mate, al is dat ook wel eens voorgevallen. Zo'n jumpsuit gaat natuurlijk niet mee op scoutskamp, maar voor de rest hoeft de dochter zich niet in te houden. Natuurlijk is het jammer als er eens iets stuk gaat bij het spelen, maar zo lang het niet met opzet stuk wordt gemaakt, vind ik dat niet erg. Dat hoort er gewoon bij, maar gelukkig valt het dus niet vaak voor.

      Verwijderen
  14. Jaaaaa, eindelijk kan ik die onafgewerkte jumpsuit terug uit de kast halen, dankzij jouw tutorial. Ik heb er mijn hoofd over gebroken, ik zag het niet! Dank je wel x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik kocht voor mezelf dezelfde stof, maar ik ben er nog niet aan begonnen omdat ik vrees dat de jumpsuit te doorschijnend zal zijn? Maar op de foto lijkt dit wel mee te vallen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het valt mee, maar toch een beetje opletten welk ondergoed je eronder aan trekt. Het schijnt een beetje door, maar niet erg.

      Verwijderen
  16. Heel knap! Ik maakte voor mijn dochter hetzelfde jumpsuit. Ze wil nu ook elastiek onderaan. Heb je tips voor de afwerking met elastiek? Hoe pak ik dat best aan?

    BeantwoordenVerwijderen