5.10.11

Kids Clothes Week Challenge ofte de week van de voering

Meg van Elsie Marley organiseert weer een KCWC volgende week. In het voorjaar wou ik ook al meedoen, maar daar ging ik grandioos de mist in. Deze keer echter wordt er gepland en opgelijst en al, dus dat komt goed.

Ik ben niet zo goed in lijstjes, toch niet op naaivlak. Als de deadline ontbreekt, wat met de kleren van de eigen kinderen meestal het geval is, ken ik alleen 'ne keer' en 'nu onmiddellijk'. In de categorie 'ne keer' zitten de dingen die ik al eens eerder deed, en in de categorie 'nu onmiddellijk' zitten de ingevingen, de plotse ideeën, de dingen die ik wil uitproberen maar nog niet eerder deed. Soms is een idee al eventjes aan het ontwikkelen in mijn hoofd, maar als het dan ineens rijp is en ik heb al het materiaal voorhanden, laat ik alles vallen om het onmiddellijk te kunnen uitvoeren. En zo komt het dat de meisjes (vooral zij) in hun kast kleren hangen hebben die maar een paar keer gedragen kunnen worden, wegens anders 'overdressed', maar dat ik voor de essentiële kleren meestal naar de winkel moet, wegens 'geen tijd'.

te veel plannen

De KCWC is dé perfecte aanleiding om me te zetten aan een paar stukken uit de categorie 'ne keer' (en eentje met deadline). De voorbije dagen werd een lijstje gemaakt met veel van hetzelfde, werden stofjes geselecteerd en voorgewassen, en patronen bijeen gezocht en klaargelegd. Dat lijstje wil ik even met u delen. Kwestie van een beetje druk op mezelf te leggen om het ook (minstens gedeeltelijk) af te werken. Dat het lijstje al veel te lang is, om realistisch te zijn, belachelijk lang zelfs, dat hoort gewoon zo, dat is zo met lijstjes.

jurkje in spe

Met deadline en dus eerst en vooral een jurkje voor het nichtje dat jarig is. Ze selecteerde het stofje zelf.

bodywarmer in spe

Verder een bodywarmer voor de jongste zoon. Hij kan zelf nog geen stof kiezen, dus ik twijfel nog tussen de krokodillen en de uiltjes. Te voeren met soft fleece.

broekjes in spe

Nog voor de jongste zoon: broekjes zoals deze. Misschien voeg ik nog zakjes toe. Twee stuks, met ruiten, de turquoise vichy onderaan moet als voering dienen.

broekje in spe

En als we dan toch bezig zijn nog een zelfde broekje, de streepjes zijn de voering. Misschien een paar centimeter langer, zodat ik de onderkant kan omslaan en de voering zichtbaar wordt. Dat wordt bandwerk, dus het zal vast wel vooruit gaan...

broek in spe

Voor de oudste dochter een liberty-broek, ook gevoerd want voor het najaar. Voor de binnenkant selecteerde ik de streepjestricot, de zwarte boordstof is voor de tailleband. Zonder rits dus, wel met nepgulp en zakjes.

broekjes als er tijd over is

En als er tijd over is (hahaha), nog eens 2 broekjes voor de jongste zoon, die zullen zeker van pas komen.

lijstje

Wie doet er nog mee?

6 opmerkingen:

  1. t is alleen al schitterend om heel die verzameling stofjes (en projecten) bij mekaar te zien liggen! Der zitten echt pareltjes tussen. Lijstjes die zitten hier ergens in mijn hoofd en ik ben bang als ik ze ga opschrijven dat ik er het overzicht over ga verliezen (klinkt gek niet?).Maar ik onderneem een poging : kleedjes voor de 2 dochters voor de winter, rokjes en broekjes voor dezelfde 2 dochters voor de winter, een hemd voor Mr Belle, een messenger bag voor Mr Belle, eindelijk nog eens wat voor mezelf, een balletzakje en een zwemzakje voor Gitte, boekentas voor Fien, de stapel af te werken of te herstellen stuks in orde brengen, en nu we toch bezig zijn kan ik maar ineens een kerstlijstje beginnen op te stellen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ja, die stapel 'te herstellen', die moet ik dringend eens naar de naaister brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai zeg, gij gaat werk hebben. :) Kan niet wachten om die mooie (want dat weet ik al, dat het schoon gaat zijn) resultaten te zien. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wauw, daar moet ik morgen eens serieus over nadenken en mijn kast eens induiken.
    Maareh, wat die bodywarmer betreft: neem jij de uiltjes, dan maak ik voor mijn zoontje een versie met de krokodilletjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I have no idea what you wrote, but those are the cutest fabrics I have ever seen! I want to try sewing for KCWC, too!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wohow, grootse plannen...een vrouw met ambities!
    Ik ben benieuwd naar al uw creaties hiermee!

    BeantwoordenVerwijderen