23.5.12

Een kleedje in Pat Garrett

We blijven nog even in de reverskraagjes nu we toch bezig zijn. Deze keer een kraagje met paspel en niet aan een hemdje of een pyjama, maar aan een kleedje.

oranje kleedje

Voor het bovenstukje gebruikte ik een steunpatroon (danku mémé) en het patroondeel van het kraagje komt uit de Knippie. Ik moet dringend leren om die grillige halslijn zelf te tekenen.

hals

Voor de manchet liet ik me inspireren door een foto die nogal 'viral' ging op Pinterest (allez, die ik al vaak zag passeren).

manchet

Het rokdeel tekende ik zelf, from scratch. De zak heeft een grote oranje bies. De plooi start ter hoogte van de zak.

zak

Eigenlijk ben ik er heel blij mee, maar als ik het nog eens maak, wil ik nog een paar dingen aanpassen. De zak mag wat hoger, de rok wat langer (vraag van de dochter zelf) en een klein beetje wijder, de plooi iets meer naar opzij. Volgende keer ook een paspelleke langs de manchet zodat de vorm wat meer zichtbaar is. De taillelijn zit nu juist ter hoogte van haar taille, maar mag wat zakken.

leunen

Ik wou voor dit patroon een vrij drukke print en koos voor Pat Garrett van Petit Pan. Ik koos witte knoopjes om wat frisheid toe te voegen aan de donkere stof.

knoopjes

Aanschouw mijn dochter die haar tong verticaal kan zetten.

vertikale tong

op de stoel
op de trap
durver
staand op de fiets
ernstig


61 opmerkingen:

  1. Wauw zeg, zo schoon! En zo perfect afgewerkt, ik ben jaloers!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar Nele, wat een beauty! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai, dat is nu écht mooi zeg, helemaal mijn goesting ! Proficiat hoor, wat mij betreft het perfecte modelleke in het perfecte stofje. Ik ben ook jaloers !
    Eva

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super stofje. En de jurk is nog beter! Mooi mooi :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig. Dit is één van de mooiste kleedjes die ik al gezien heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, erg mooi! Het stofje klopt er ook precies bij! Zo'n jurk zou ik wel voor mezelf willen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toch heel goed geslaagd. De perfectie is nabij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amai jong! Zo schoon, en zo perfect... Die witte knoopjes geven het geheel inderdaad iets fris - super gekozen! En jaloers op uw patroontekentalenten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Amaai Nele jong, wat een zalig kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow, hier heb ik geen woorden voor. Dit is zo mooi ! En die details!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, zo schoon! Had ik een dochter, ik kwam 't jurkje jatten, want zelf kan ik 't nooit zo schoon maken! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat kleedje zit haar gegoten! Ik was eerst geen fan van dit stofje, maar ik ga mijn mening herzien geloof ik... Jawadde!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. SPRA-KE-LOOS! En zomaar van scratch, een kraagske van hier, een ditke van daar, een zuske van de bomma, jong, dat ge dat kunt! Daar kan ik alleen maar stil van worden, en hopen, hopen,... Sund dat VK gedaan is, of dat werd hier een smeekbede.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Joke, je moet dat gewoon eens proberen. Geen stress, het gaat vlotter dan je denkt. En elke keer als je iets hebt geprobeerd, heb je iets bijgeleerd.

      Verwijderen
  14. Prachtig Nele! Gij zijt toch echt een krak. Ik kan niet zo'n schoon kleedje tekenen,maar mijn jongste kan dat ook wel met zijn tong :-) Nochtans niet geërfd hier...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Knap kleedje en knappe dochter...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Waaaw, echt waaw! En al die mooie details! En ben ik de enige die dat ook direct probeerde met mijn tong, lukt trouwens niet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mét zoveel oog voor detail ! Ik sta paf !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo,

    PRACHTIGE jurk ! Inderdaad een paspel aan de manchet zou ze beter doen uitkomen. Het is zo'n mooie manchet dat ze mag gezien worden. Knap hoor dat je deze jurk hebt samengesteld uit verschillende patronen tot één. Super !

    Lieve groetjes,

    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Alles wat iedereen hierboven zegt tezamen. En dan nog eens in het kwadraat.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. woow, zooooo mooi! en zo speciaal met die paspel... iok hoop dat ik op een dag even schoon kan stikken als jou! hoewel ik met de helft zo schoon kunnen stikken ook al best tevreden zou zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik ben één en al bewondering voor jouw naaiskills en patroontekenkunsten, zeer geslaagd alweer. Geef je geen les?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor, maar in totaal iets anders. Ik hou het in beraad voor als ik werkloos wordt, goed?

      Verwijderen
    2. Word je dan werkloos?
      Schoon zulle, Susie vindt dat blijkbaar ook :-)

      Verwijderen
    3. Ik heb niet onmiddellijk plannen in die richting, maar al mijn opdrachten zijn tijdelijke contracten en 2 collega's die op pensioen gingen gaan, moeten nu ineens toch langer werken. Blijft spannend dus hé.

      Verwijderen
  22. Ik ben sprakeloos. Zo mooi en tot in het kleinste detail afgewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. En dan was ik fier op de broek die ik gisteren voor mijn jongste heb gemaakt!
    Er valt nog veel te leren voor mij als ik jou prachtige naaisels zo eens zie!
    Super!!!
    x
    Else

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtig! Jij moet dringend een webwinkel met patroontjes beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zou tof zijn, maar eerst zouden de dagen uit 30 uren en de weken uit 10 dagen moeten bestaan, geloof ik.

      Verwijderen
    2. Allez, dus nog iets voor als ik werkloos wordt (zie boven)

      Verwijderen
  25. Jawadde, prachtig!!! En <3 dat stofje...

    BeantwoordenVerwijderen
  26. ik ben serieus onder den indruk!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ben er helemaal van onder de indruk, zooooooo schoon!
    En dan nog van bijna nul te beginnen..
    Ik linkte je op mijn blog ^^

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtig. Dit is de mooiste kleedjes die ik al gezien heb.
    Ik linkte je op mijn website en FB www.designbyme.be
    Wanneer mag ik je patronen verkopen??? :-))
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oooh wauw zo knap!
    Patroontje nog niet te verkrijgen???? :))

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Super mooi zeg, heb je geen zin om dat patroon op uw blog te zetten, echt wil het ook maken.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hear hear! Ik wil t ook supergraag maken :)))))

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Heel erg mooi! En wat grappig, die manchetten op deze manier!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Dat is nu eens een kleedje dat ik voor mezelf zou willen; het is prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen