19.8.12

Dat het warm is

Geen hemelser stof om met deze temperaturen te dragen dan heerlijk luchtige liberty. Voor de oudste dochter maakte ik een bloesje dat ideaal is voor het weer dat we dit weekend hadden.

op de pop

Het patroon tekende ik een paar weken terug, eigenlijk als deel van een jumpsuit, maar ik begon met het gemakkelijkste eerst (en gemakkelijk is het ook echt) en het onderste deel staat nog niet op papier.

aan

Het bloesje was snel klaar. Het was wel nog even zoeken op de juiste afwerking. De armsgaten zijn afgewerkt met een belegje aan de binnenkant en aan de zijkant zit een knoopsluiting.

knoopjes opzij

Door de tunnel vooraan en achteraan zit een groen koord dat ik vaststikte nadat de stof tot de juiste breedte was gestropt. Zo blijft het bloesje mooi op zijn plaats zitten en raken de koordjes niet kwijt in de was. Het is wel de bedoeling om in mijn volgende versie een passend libertykoordje te gebruiken.

vastgestikt koord

tiny

gibberen

13 opmerkingen:

  1. Zo eentje wil ik nu ook dragen zeg. Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super zo een luchtig bloesje voor deze warme dagen, heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Benieuwd naar het vervolg! Maar als ik dit bekijk, wordt dat weer schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, heel mooi. En slim gezien, het koordje vaststikken...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig!! En helemaal heerlijk voor dit weertje! ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een zalig bloesje bij deze temperaturen. Echt een super geslaagd patroon.

    BeantwoordenVerwijderen