27.5.15

Tijgerjurk met een strik

Niet alleen de oudste dochter werd in het nieuw gestoken voor het lentefeest van de grote broer, ook de jongste dochter werd van een verse outfit voorzien. Haar jurkje was (gelukkig) al een paar weken af. Voor de outfit liet ik me inspireren door het circusthema, gezien de tijgers op de jurk. Vandaar de grote strik en de combinatie met de zwart-witte streepjes.

strikjurk

Voor het lijfje gebruikte ik 1 van mijn basispatronen, waar een paar extra cm aan werd toegevoegd voor een bolle plooi in het midden. Deze werd volledig plat gestikt, met de strikdelen ertussen. De rok is een strook van 2 keer de volledige stofbreedte, die werd geplooid totdat de omtrek overeen kwam met de rand van het lijfje.

@oliverands Art Museum Vest with #bowpockets and no buttons  #sewing

Erover kwam nog de Art Museum Vest van Oliver + S, die ik begon toen ik aan deze tutorial werkte. Het vestje kreeg namelijk ook dat strikzakje. Aangezien het niet bedoeld was om dicht te doen zette ik er ook geen knopen aan.

circusmeid

27 opmerkingen:

  1. Ik hou van jouw originele stijl! En vind het knap dat die kinderen dat ook graag dragen. Bij Ilias mag ik al lang niet meer aankomen met originele prints, want dat vinden zijn vrienden "niet cool". Het ventje is 9, tss.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd een plezier om jouw creaties te zien, Nele!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat mooi! Het doet me denken aan de stijl van Bangbang Kopenhagen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De outfit compleet negerend: amai er is een serieus stuk van haar haar! ;-) (en t is wederom een prachtexemplaar, de outfit - en de dochter )

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterend toch !!! Zo origineel uit de hoek komen als jij ... zo ken ik er maar eentje !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben helemaal weg van de streepjes onderaan de rok!
    Goed alternatief, zo'n vestjasje, momenteel vind je in de winkel alleen maar sweaters en dat stelt me teleur want zo is je outfit wel heel snel bepaald...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. de strook onderaan vind ik super...mooie jurk!
    vestje not my cup of tea...maar ja dat is persoonlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O o o 1000x wauw! Helemaal mijn ding deze outfit! Dat tijgerstofje ligt hier ook en dat was meteen liefde! Super de combinatie met de streepjes en dat vestje is zo leuk! Ik ben jaloers, ik wou dat ik nog zo'n outfit aankon...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige jurk. En het vestje er boven maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zou persoonlijk nooit voor de stof van het vestje gekozen hebben, maar in deze combo is het geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. suuuper mooi! elegant met een dikke vette knipoog :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig! En dat accent onder aan het jurkje maakt hem helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Supertof! En tijgers zijn zo hard de nieuwe flamingo's... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gewaagde stoffen-combinatie, maar super geslaagd.
    Origineel en echt heel tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel erg mooi. Die combinatie met de strepen vind ik geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mevrouw de circusdirecteur werd door jou voorzien van een mooie gestrikte outfit!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jouw aparte stijl doet me telkens met verbazing elke blogpost 3x lezen. En deze jurk, I love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een toeval dat ik net hier terechtkom, ik ben met datzelfde stofje in een andere kleurencombin bezig :-)
    Heel tof kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een originele outfit!! Maar super super geslaagd! Ik ben fan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat stofje! En die combinatie met het jasje en de streepjesboord :) Super, gewoonweg super.

    BeantwoordenVerwijderen