19.4.14

Lentejas in blauw en groen en oranje

Samen met de stof voor deze jas, kwam op verzoek van de oudste dochter dezelfde print in een ander kleurenpalet met de post. Ik wist eerst niet wat ermee gedaan, maar toen ik vorige week door de nieuwste Knippie bladerde zag ik het opeens voor me.

blauw

De zakken in het voorpand werden vervangen door zakken in de zijnaad en de elastieken aan de mouwen en de zoom liet ik achterwege. Ik schuinde de zijkanten ook een paar extra cm uit naar onder toe, om het jasje onderaan wat wijder te doen vallen.

geel

Als voering koos ik een gele ruit, die al een tijdje in de kast lag. Veel warmte zal het jasje niet geven, maar voor de frissere dagen heeft ze nog wel een jas hangen. Ik zou het wel graag waterafstotend krijgen. Iemand weet van een milieuvriendelijke manier hiervoor?

nieuwe jas

palmboom

kap

anorak

Het ineen steken ging vlotjes, het is dan ook een eenvoudig model. Het moet niet altijd ingewikkeld zijn hé.

16 opmerkingen:

  1. Just perfect!! All those colors, and the hood... Love it.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super super mooi!! vrolijk & lentefris.
    zo zal er geen enkele ander een jas hebben. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eenvoudig, maar er recht op! En handig om te weten dat Knippie ook een aantal patronen als PDF aanbiedt. (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een originele (en opvallende) jas !
    Die wordt beslist niet gestolen op school !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh this is really good, I love the colors!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super!

    Nikwax zou milieuvriendelijk zijn. O.a. te verkrijgen bij United Brands.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waxen??? http://www.karstentravelstore.nl/kleding/kledingonderhoud/fjallraven-waxblok-g-1000.htm

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk jasje, het stofje maakt het helemaal!

    Jurkenenshirtjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig, deze vind ik zelfs NOG mooier dan het eerste jasje. Helemaal de max!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig, beide jasjes, maar deze bewijst nog maar eens dat het helemaal van de stof afhangt en die kies jij telkens weer perfect!

    BeantwoordenVerwijderen