10.6.12

Een zomerhemd voor vaderdag

Het plan was dat ik stiekem een hemd zou maken. Ik zou naaien op de momenten dat hij niet thuis was en op vaderdag zou hij helemaal verrast een nieuw hemd uitpakken. Ik zag het helemaal voor me, het uitpakken, zijn verbaasde blik (wanneer heb je dàt gedaan), het passen en het ooooh en waw en al.

Het draaide anders uit. Ik koos de stof, maar de twijfel sloeg toe. Wat als hij het nu niet mooi vond? Wat als de kleur hem niet zou staan?

Dus op een blauwe maandag legde ik 3 stoffen op zijn bureau en liet hem zelf kiezen, 3 kleuren van dezelfde print, Ellie Ruth.

ellie ruth

Hij koos een kleur dat hem geweldig goed staat, maar waarvan ik niet had verwacht dat hij er zelf voor zou kiezen. Zelf had ik nl. (veiligheidshalve) het turquoise gekozen.

nieuw hemd

♥ een man met lef

rug

Het patroon is dat van Knip december 2010, maar dan met ingekorte mouw, zoals dit hemd.

mouwtje

Deze keer zonder borstzakje, want ik kreeg klachten, het zit alleen maar in de weg.

handjes op de rug

De kraag zag je een paar dagen geleden al.

man met kraag en baard

Nog een fijne vaderdag aan iedereen!

25 opmerkingen:

  1. Waw! Het staat hem idd. supergoed. Ik zou 't niet direct kiezen, maar die tweede foto: prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh wauw, een man met smaak! I wish I wish, maar mijn ventje wil geen hemden dragen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aaaaaaa! Nele! Zo ongelofelijk prachtig. Uw vent is echt wel een sjansaard!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig!!! En uw vriend/man durft. Hier alleen effen en als frivoliteit een streepje...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een man met lef inderdaad. Maar hij heeft gelijk want het is echt super mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amai zo schoon! Misschien moet ik me ooit toch ook eens wagen aan een hemd voor mijn ventje ... Maar ik blijf het tot nu toe een te grote uitdaging vinden. Die van u heeft wel geluk zenne.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw wat een mooi hemd zeg. "zo'n hemd wil ik ook wel schat". Maar ik durf er niet aan te beginnen.

    gr Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat prachtig ! Hier is het a.s. zondag vaderdag en ik was ook van plan om zo'n hemd te maken. Ik laat hem ook wel van tevoren de stof kiezen want meneer is nogal moeilijk op dat gebied. Nu nog op zoek naar Knipmode december 2010 (de bieb had het niet, niets te vinden op marktplaats en probeer nu bij de Knipmode of ze nog een exemplaar hebben).En nog bedankt voor de uitleg mbt de kraag.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Grote ooo, ook voor zijn lef, zou hier zo een 'maak er maar een Zsazsahemdrokje van' krijgen. Gans onterecht natuurlijk, want dit is hét.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit is zo mooi dat er geen overtreffende trap van bestaat om het juiste mooi te beschrijven.
    EN zo perfectekes afgewerkt!

    Man, man, schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, wat een prachtig hemd! En een geweldig stofje voor een mannenhemd!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. woow, echt schoon! ma mijne vent vindt 'bloemen' en 'roos' nie passen in een hemd, allesinds nie voor hem. jammer want dees is echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een vent met zoveel lef is om te koesteren !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo mooi! En denken dat ik me hier de laatste dagen loop af te vragen welke stof ideaal zou zijn voor een mannenhemd, want de vraag "wanneer maak je nu eens iets voor mij" duikt hier almaar meer op. Heel sjiek gedaan! Welke stof gebruikte je trouwens voor de binnenkant van de kraag?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is ook een libertystofje, maar de naam ervan ken ik niet. Het is van een 2-tal jaar geleden.

      Verwijderen
    2. Het lijkt mij ook erg mooi voor een mannenhemd, vandaar.

      Verwijderen
  15. Wat een wauw keus heeft je man gemaakt. Super ! En het hemd is fantastisch mooi geworden.

    Groetjes, Jessica

    BeantwoordenVerwijderen