5.6.12

Scirocco

Het was je misschien al opgevallen dat ik een zwak heb voor aparte rugpartijen aan kleedjes. Het is dan ook niet vreemd dat ik dit mooie patroontje van Figgy's moest en zou uitproberen.

rug

Scirocco heet het patroon en dat is, aldus Wikipedia, een zuidelijke wind die hete en droge lucht uit de Sahara naar het noorden voert. Het kleedje is dan ook toepasselijk zomers. Als je echter de wiki-pagina wat verder leest, zie je dat de scirocco voor Europa vooral koud en regen betekent. Hmm... misschien toch niet zo toepasselijk dan.

scirocco

Anyway, het kleedje heeft een gedraaid rugpand. De handleiding die bij het patroontje komt, beschrijft stap voor stap hoe je het kleedje assembleert. Het ziet er misschien wat ingewikkeld uit, maar het is helemaal niet moeilijk. Ook het rokdeel is niet moeilijk, al is het omzomen van elk van die frullen niet mijn favoriete bezigheid.

met knoopjes

Nu, wat denk je, met of zonder de knoopjes?

33 opmerkingen:

  1. This gouegous!! I have seen this pattern but this is even better than the dress on it, well done!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, komt spontaan weer in me op. Met knoopjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het patroontje ligt hier ook klaar! Ik was er meteen zot van! Bij deze versie zou ik ook knoopjes toevoegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beautiful! I love the button addition too! Super cute!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig!!! Met knoopjes maar dan ook de Fuchsia van de Paspel! Echt super, wordt gepind!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. voor een ouder kind zonder knoopjes
    voor een jonger kind met knoopjes
    erg leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb de scirocco ooit meegemaakt op Gran Canaria, een gevoel alsof er een gigantische haardroger over het eiland blies... :-)
    Maar los daarvan: ik vind het een mooi kleedje! En ik zou ook voor fushia knoopjes gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Knoopjes, wat mij betreft.
    En dat heb je weer prachtig geassembleerd zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Weeral prachtig! En hoewel ik niet zo van knoopjes hou, bij deze jurk zou ik ze er toch opzetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. In mijn tijd was dat ook nog die roetsjbaan in Walibi, die dan 's een paar uur op z'n kop is blijven hangen :-)

    En met knoopjes, maakt het net dat tikkeltje frivoler en lenteachtiger.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Lies! Waar zat jij gisteren?
      Ah ja, die roetsjbaan, lang geleden zeg. De scirocco is trouwens ook een auto.

      Verwijderen
    2. Op een infosessie over arbeid en bevalling in sint lucas... Patricia heeft me de opdracht al doorgestuurd, en ik heb haar plechtig beloofd dat ik volgende week zeker weer aanwezig ben :-)

      Verwijderen
  11. waw!!! En nog waw-er let knoopjes denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Weer verbazing en bewondering alom voor zoveel moois ! Met knoopjes ?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow, die rug! En weeral prachtige stoffencombinaties.
    Ik zou de knoopjes weglaten.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ging ook zonder knoopjes zeggen, maar ik ben precies in de minderheid...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. absoluut met! Maar mss blauwe zoals het rokje?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw deze is echt een pracht exemplaar !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. eerste gedacht 'met' ! Echt een origineel kleedje !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel erg mooi!
    Ik zou zeggen met knoopjes, maar opgenaaid met fushia garen...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. 't Is weer een schoontje! Ik zou ook zeggen: met fuchsia knoopjes én met Nette erin vooral!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wow! Vreent schoon! Ik ben blij dat ik dat stofje eens op een rok zie, want ik overweeg het me aan te schaffen om een jurk uit te maken. Die effen stof, is dat Mint van vermiljoen?
    En om volledig te zijn: zonder knoopjes, absoluut! Less is more, weetjewel?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. oh zeg! ik heb gisteren bestellingske gedaan bij vermiljoen en ik vond het model van da kleedje precies nie da; ma nu jij dat hier zo schoon hebt gemaakt heb ik al spijt da ik het nie besteld heb... Echt effenaf schoon! ik zou de knoopjes weglaten, maar is een heel persoonlijke keuze uiteraard

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Waaw! En mijn voorkeur gaat uit nr 'zonder knoopjes'. Jouw stoffenkeuzes altijd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel speciaal, zowel het model als de stofkeuze. Ik ben heel benieuwd om het eens te zien op een levend model ipv een pop.
    't Is allebei mooi, maar mèt knoopjes vind ik het 'affer'

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Jij maakte een mooi jurkje van dit originele patroon !
    Ik heb het patroon ook gekocht ; mijn kleindochtertje was meteen weg van de ruguitsnijding.
    Benieuwd of het me lukt....op 't eerste zicht zag ik een probleem met de voering ; maar gezien jij daar niets over vertelt....zal ik dus wel fout gelezen/gedacht hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Het is niet moeilijk hoor en de handleiding is OK, dus het wijst wellicht zichzelf uit. Moest het nodig zijn, mag je mij altijd als hulplijn inschakelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wauw!!!! Ik had het patroon al ergens gezien en vond het super... Durfde mij er, als beginnende naaister, nog niet aan wagen maar als ik het zo weer zie... zalig... staat zeker op mijn to-do lijstje of eerder wish-list!

    BeantwoordenVerwijderen