7.4.12

Jacob I en Jacob II

Volgende zaterdag ga ik tijdens een workshop 'Retro jongensbroek' aan de slag met haar patroon van de hippe Jacobbroek. Kwestie van voorbereid te zijn, rolden gisteren en vandaag de eerste 2 stuks van onder de machine, een 92 en een 134, de grootste en de kleinste maat.

seersucker

Voor het kleinste model gebruikte ik knalgele seersucker. Een zakje met bolle plooi erop, nepgulp er in en klaar op een halve avond. Een 92 is helaas nog te groot voor de jongste zoon (84cm volgens de laatste metingen) en zal dus wellicht pas tegen de volgende zomer draagbaar zijn.

gele zijnaad

In de tweede versie stak ik wat meer werk. De oudste zoon koos petroleumblauw ribfluweel (dat absoluut niet tot zijn recht komt op de foto's) en gele accenten.

achterkant

In de zijnaden en de tailleband zit een geel paspelbandje. Ook deze versie heeft een nepgulp, omdat ik op zaterdagnamiddag geen zin heb om de menigte in het centrum van Gent te trotseren voor een rits in de juiste kleur, en omdat de smalle zoon dat ook niet nodig heeft. De volgende versies zullen uiteraard met rits zijn. Er wordt tenslotte een workshop voorbereid.

kontzak

Ik zette de zak met bolle plooi voor deze broek op de achterkant en tekende 2 schuine paspelzakken in het voorpand.

paspelzak

Foto's met model zijn voor later, maar de tussentijdse pasbeurt zag er alvast veelbelovend uit.
De zoon werd deze morgen dus in de broek gehesen. Voor de gelegenheid werd ook een te klein, maar geel, t-shirtje uit de kast gevist. Et voilà!

streepje buik

achter

lange benen

27 opmerkingen:

  1. Sprakeloos, ik was fier op de mijne, maar dit is top!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sprakeloos, dat is het woord. En prachtige versie, die blauwe.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zou ik voor de show nog zo'n knoop vooraan zetten?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtig!! hier is alles eindelijk uitgeprint , dus ik hoop er binnenkort ook enkele te kunnen maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik kan niet wachten om zelf te proberen... leuke inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Whow! (Dat woord omschrijft op treffende wijze de stand van mijn mond na het zien van deze broekjes.)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kom naar de workshop volgende zaterdag en twijfelde nog aan de stof. Maar nu ik de broek zie in ribfluweel, is de beslissing genomen: zo schooooooooooonnnnnnnnn!!!!!! Wanneer mogen we het patroon in onze mailbox verwachten zodat we het tijdig kunnen tekenen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh leuk, ik kreeg al een lijst met deelnemers, maar daar staan geen blognamen in natuurlijk.
      Wat het patroon betreft stel je je vraag best aan Oon. Tot gauw!

      Verwijderen
  8. Die gele broek ziet er gigantisch uit...fotovervorming.

    Zalige broekskes. Benieuwd om ze aan te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. WAUW, echt wauw ! En wat doen we hier al massa's inspiratie op voor als we zelf aan het jacobben gaan ...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super om zulke verschillende versies te zien...allebei hartstikke mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Héél erg mooi! Die paspelzakjes zijn zo knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie broekjes! Ik verkleinde het patroontje voor mijn zoontje tot een maat 80, en dat is ook echt mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mah jong!!! Die blauwe ♥♥♥♥
    Zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik wil ook komen. Want ik moet de workshop voor de eenvoudige versie geven en ik moet er nog aan beginnen ;-) Is die van jou voor die van ons?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk het niet Bregje. Die van ons is van 18 tot 22u. Jouw compagnon is al goed voorbereid Bregje, 't zal wel lukken.

      Verwijderen
  15. Mercietjes voor de super workshop! Daar waar ik schrik had dat het te klein ging zijn is het net gepast! en dat voor een manneke van 81cm....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Love the pants - the color, the details, the flare bottom - so sixties, so mod! Love it!

    BeantwoordenVerwijderen