5.4.12

Ninja

Mocht je bij het lezen van de titel verwachten dat ik aan de slag ging met dit prachtige stofje, dan moet ik je ontgoochelen. De zoon had helaas weinig interesse, maar wou des te liever een eigen ninjapak.

ninja

Terwijl onze scouts op kamp waren, was de dochter niet de enige die in de prijzen viel. Voor de oudste zoon werd dus een historisch compleet incorrecte ninja-outfit bij elkaar gezocht.

toon eens een stoer gezicht

Ik begon er nogal onvoorbereid aan, maar al bij al kwam het wel goed. Dat oranje geval tekende ik op basis van wat foto's op tinternet. Oranje, omdat dit de kleur was waarvan ik nog het meeste stof in de kast liggen had. De voorkant en de hals werden afgebiesd met zwarte biais. De achterkant met oranje omdat het zwart op was.

evenwichtsoefeningen

Op de rug streek ik een draak die ik printte op transferpapier.

draak

De t-shirt en de legging haalde ik gewoon in de winkel. Aan de polsen stikte ik de rest van de oranje biais, zodat deze ninjakrijger zijn 'wapens' aan zijn armen kan vastbinden.

wapens mee

De band om zijn buik en de bandana en het masker zijn gemaakt van een restje zwarte voering. De bandana en het maskertje zijn allebei vierkanten die dubbel worden gevouwen en vastgeknoopt. De stof is glad, dus het blijft niet zo goed zitten. Ooit knip ik wel eens nieuwe uit een andere zwarte stof.

ja zo gaat het lukken

oefenen

13 opmerkingen:

  1. Ik klik snel verder uit angst ooit zelf zo'n pak te moeten maken... Is hij dol op Ninjago?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bwa, hij vindt dat wel leuk ja, maar niet overdreven. Ik denk dat hij vooral te oud geworden is voor ridder- en piratenpakken.

      Verwijderen
  2. leuk gevonden, en wat een knappe draak!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat knap! De foto's en het pak.
    Ik ben sinds gisteren nog meer fan van jou!
    En ik ben al zo'n Cos-rokje aan het maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Amai, zo rap weeral. Ik heb nog niet eens mijn stof voorgewassen.

      Verwijderen
  4. geweldig, en zo uit de losse pols,... Ik hoop dat ik ooit ook in dat stadium geraak.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goh, ze worden nogal verwend bij u. En zo schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik hou van kinderen die houden van verkleden! En ik hou van moeders die verkleedpakken zo soigneren dat ze er de kinderen bijna naar school mee zouden kunnen sturen. Bijna zeg ik hè!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En ik hou van verkleedkleren die niet uit elkaar vallen na 1 keer dragen :-)

      Verwijderen
  7. Oh neen, die mag ik echt niet tonen aan mijn jongens of ze zijn er helemaal weg van ... misschien mogen ze dit eens zien als ik er tijd voor heb.

    BeantwoordenVerwijderen