29.4.12

KCWC: de jurk met de effen kleuren

Op dag 5 van de Kids Clothes Week Challenge speelde ik vals en raakte ik mijn naaimachine niet aan, knipte ik geen patronen of stof, nada. OK, ik las een werkbeschrijving of 2 in Burda terwijl ik op de trein zat (tja), maar dat telt niet. Gisteren, dag 6, maakte ik mijn verzuim ruimschoots goed door ineens een volledig jurkje te maken. Op de planning stond nog eens een Antoinette, voor de oudste dochter.

inspiratie


De kleuren koos ik al een paar weken geleden, het zijn alle 3 Kona Solids: Turquoise, Chartreuse en Canary. In aanloop naar de KCWC liet ik de dochter het paspelbandje voor de zakjes kiezen.

geel of groen

We begonnen met de meest voor de hand liggende kleuren: groen en geel. Maar ons beider reactie was 'bwa, neu'.

Daarna passeerde ongeveer het volledige doosje paspelband de reveu.

kleurtje kiezen

Welke mijn favoriet was, moet ik er vast niet bij vertellen... Links boven, Liberty. Maar ook wit (zoals zij) en rood zag ik wel zitten. De dochter koos uiteindelijk voor kobaltblauw, goede keuze, deze zag ik ook meteen zitten!

Gisterennamiddag was het bovenstukje af en deed ik toch nog een beïnvloedingspoging (fuchsia hadden we nog niet gehad), maar ze hield voet bij stuk.

beïnvloedingspoging

Anyway, de jurk is af en de details moet ik jullie vast al niet meer voorstellen.

strik

rug

zakje

De Antoinette is nog 2 weken verkrijgbaar in de shop. Daarna is het definitief gedaan hé mannekes, dus rep je als je het nog niet hebt.

4kleurenjurk

14 opmerkingen:

  1. Waw! Dat is ook mooi in die effen zomerkleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die Antoinette van u, die verdient gewoon een podiumplaats, echt waar ! Ik zie ze overal opduiken en telkens opnieuw verschijnt een prachtjurk, of het nu een combinatie is van effen stofjes of printjes ... het lijkt wel alsof uw eigenste persoonlijke Antoinette alles aankan ! Als ik een dochter had, ze werd overstelpt met Antoinettes !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goh, die Liberty paspelband zou ook mijn hart stelen, amai :) Maar ik weet hoe hard dochters een eigen zeg kunnen appreciëren.

    Oh, en zo'n paspop, dat lijkt me toch echt zalig om in huis te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is inderdaad handig, die pop. Ze komt uit een uitverkoop van een winkeltje dat failliet was gegaan. Maar het is een 4 jaar, dus de jurken van de oudste dochter geraken er al niet zo goed meer op geschikt.

      Verwijderen
  4. Die Antoinette ziet er in een ander stofje telkens weer mooi en fris uit! Dat wil dus zeggen dat het ontwerp gewoon schitterend is! Ik ga er toch nog vlug een bestellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig! Ik doe ook al dagen van 'Antoinette welke stof je wil',... Je doet me met deze versie enorm twijfelen om ook voor effen te gaan. Anyway ik maak hem zowieso meerdere keren. Of, dat is toch het plan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooi kleedje! en ik heb dat dus blijkbaar gemist op Van Katoen...
    Is het patroontje nog ergens verkrijgbaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhhhh ! Dit is echt een super mooie jurk, heb geprobeerd het patroon te bestellen maar dat lukt blijkbaar niet meer.
    Is er een manier op toch nog aan het patroon te geraken ???
    Ben er echt weg van !
    Gizit@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo, kan ik het patroonnog ergens bestellen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit patroon wordt niet meer opnieuw uitgebracht, maar binnenkort wel een ander.

      Verwijderen